Looks of a horse

Utseendet som en häst. Looks of a horse!

 

Jag tittade på telefonen och kunde inte riktigt tro på de ord som strömmat ut ur luren.

-         Hur lättlurad är du?

Det förstår ju ett litet barn att han är tillsammans med sekreteraren, hon flyttade i egen lägenhet strax efter jul. Han är där och ”fixar” hennes dator på kvällarna och nätterna. Grannarna har sett honom.

 

-         Men han är ju på arbetet! Han stiger upp kl 4 på morgonen och kommer sent på kvällen. Han ……

-         Det vet jag med säkerhet att han inte är.

-         Jamen, stammade jag sakta, min man har sagt att sekreteraren ser ut som en häst! Inte kan man väl säga så om en människa som man har ett förhållande med?

 

Min mans ord hängde klart kvar i mitt huvud, ”kvinnor som håller på med hästar ser ut som en”. Dessutom berättade han skämtsamt om hennes bröst som bara ”råkade nudda ” när hon lutade sig över honom när hon skulle lämna papper för underskrift. Hur hennes beteende valsade som ett skämt bland personalen när hon på sitt sedvanliga utmanande sätt sakta sjönk ner i badtunnan mystiskt leende flörtade häftigt med sina manliga arbetskamrater.

 

Hennes färgade svarta hår som hon oförutsett färgat några nyanser alldeles för svart skulle han aldrig kunna vakna upp med.” – Det skulle vara motbjudande att finna det svarta äckliga håret liggande på huvudkudden. Dessutom eldade hon stolar och allt möjligt i kaminen i sitt hus allt enligt hennes egen utsago. Det skulle jag inte kunna leva med.”

 

Det var svårt att tro att han skulle säga så. Han fortsatte i samma linje. Beskrev utförligt hur hon kommit till honom på kontoret och han skrattade ljudligt medan han målade upp sin berättelse. ”Hon hade berättat hur hon inte kunde leva utan honom och hur underbar han var för henne. Närmade ansiktet sakta och med hes upphetsad röst förklarat hur hon svepts bort av hans hänförande uppenbarelse. Du måste förstå att jag är eftertraktad, sa han med elakt överlägset uppsyn.”

 

Han fortsatte med den detaljerade historien, ” hon har kläder med dålig smak polyester blusar i billigt material genomskinliga med en bh som sitter illa, hon har ingen stil och klass. Bh-bandet skär in i hennes fläsk, sa han med grym stämma.”

 

Kunde inte hålla med beskrivningen av hans sekreterare utan såg henne mer som en olycklig kvinna med ett trevligt yttre med ett avvaktande beteende mot kvinnor, i synnerhet mig. Tänk om hon visste allt det som han sagt om henne. Hon är ju också bländad av den välsmorda munnen som kastade ut de vassa uttalanden som fastnade i minnet. ”Looks of a horse”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0